お店の経営(Store Management)
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お店の経営(Store Management)
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*お店の経営(Store Management) [#tae59590] #ref(omise.jpg,left,nowrap) AM09:00からPM17:00までの間、薬草店のカウンターの内側で決定ボタンを押すことで薬草店を開店することができる。 拾ってきた素材や栽培した植物をクラフトで高価なものに加工して売却するのがこのゲームのお店屋さん要素である。 来店した客は商品棚に置かれた商品のみ買うので、客が求めてる商品を聞いてそれを生成したり棚出しして購入に結びつけよう。~ パートナーも聞き込みや棚出しを手伝ってくれるので、適当に決定かキャンセルするだけでも大丈夫である。~ しかし営業の途中でパートナーが休憩を取るので忙しくなってしまう。~ 客が購入出来なかったとしてもとくにペナルティはないので、~ 売る気がなくなったものは引っ込めたり購入を断ったり好き勝手な営業が可能であり、お店も開けたい時に開けて閉めたい時に閉めれば良い。~ From 09:00 AM to 17:00 PM, you can open a herb store by pressing the decision button inside the herb store counter. The shopkeeper element of the game is to process the materials picked up or the plants cultivated into expensive items by crafting and selling them. Customers who come to the store will only buy the products on the shelves, so you must listen to what they are looking for and produce or shelve the products to help them make a purchase. Your partner will also help you with the interview and shelving, so you can just make or cancel a decision as you see fit. However, the partner will take a break in the middle of the sales process, so you will be busy. There is no particular penalty if a customer fails to make a purchase, You can open the store when you want to and close it when you want to. **営業に関するあれこれ [#ma664ec5] 貴族だったり年齢が高いほど大人買いが発生しやすい。 時々、不当な値段で買おうとする客がいる。買い叩かれないように気をつけよう。 薬や料理が人気商品で求める客が多い。~ 素材アイテムも求める客がいるが、これは宝石を除いて価格が安くあまり売るべきではない。~ ゲーム中盤から、チラシ配りで来店する客を増やすことができる。~ レッドのスキルで来客数や販売価格の向上が出来るので、薬屋レベルを集中的に上げる場合は振り替えても良い。~ しかし振り替えに使ったお金で赤字になるので、販売価格のみを向上させるだけの目的でスキルの振り直しはやってはならない。~ 薬屋レベルを上げる経験値は売り上げ金額によって計算されているため、安いものを数売ってもなかなかレベルが上がらない。~ 素材遠征は序盤で上薬草を調達しやすい貴重な手段。 デリバリーが出来るようになると色々なものに定価で注文がある。高価な薬が料理と一緒に注文されるのを売っていこう。~ 入手しづらくて採算が悪いものは作らない方が良い場合がある。~ たとえば海鮮サラダは貴重なワカメを2つも消費するので作るのはデリバリーでも控えた方がいい。~ The more aristocratic or older the age, the more likely it is that adult purchases will occur. Sometimes there are customers who try to buy at unfair prices. Be careful not to be beaten down. Medicine and cooking are popular items that many customers seek. Material items are also sought by some customers, but with the exception of jewelry, these items are inexpensive and should not be sold. From the middle of the game, you can increase the number of customers who come to your store by handing out flyers. Red's skills can also improve the number of customers and sales prices, so you can transfer them if you want to concentrate on raising the level of the apothecary. However, the money spent for reallocation will result in a loss, so reallocation of skills should not be done for the sole purpose of improving the sales price. The experience value to raise the apothecary level is calculated based on the amount of sales, so it is difficult to raise the level even if you sell a few cheap items. Material expeditions are a valuable way to procure upper medicinal herbs in the early stages. There are fixed price orders for many things when you can do deliveries. Let's sell expensive medicines that are ordered with food. Sometimes it is better not to make things that are hard to obtain and unprofitable. For example, you should refrain from making seafood salad, even for delivery, because it consumes two precious wakame seaweed.
*お店の経営(Store Management) [#tae59590] #ref(omise.jpg,left,nowrap) AM09:00からPM17:00までの間、薬草店のカウンターの内側で決定ボタンを押すことで薬草店を開店することができる。 拾ってきた素材や栽培した植物をクラフトで高価なものに加工して売却するのがこのゲームのお店屋さん要素である。 来店した客は商品棚に置かれた商品のみ買うので、客が求めてる商品を聞いてそれを生成したり棚出しして購入に結びつけよう。~ パートナーも聞き込みや棚出しを手伝ってくれるので、適当に決定かキャンセルするだけでも大丈夫である。~ しかし営業の途中でパートナーが休憩を取るので忙しくなってしまう。~ 客が購入出来なかったとしてもとくにペナルティはないので、~ 売る気がなくなったものは引っ込めたり購入を断ったり好き勝手な営業が可能であり、お店も開けたい時に開けて閉めたい時に閉めれば良い。~ From 09:00 AM to 17:00 PM, you can open a herb store by pressing the decision button inside the herb store counter. The shopkeeper element of the game is to process the materials picked up or the plants cultivated into expensive items by crafting and selling them. Customers who come to the store will only buy the products on the shelves, so you must listen to what they are looking for and produce or shelve the products to help them make a purchase. Your partner will also help you with the interview and shelving, so you can just make or cancel a decision as you see fit. However, the partner will take a break in the middle of the sales process, so you will be busy. There is no particular penalty if a customer fails to make a purchase, You can open the store when you want to and close it when you want to. **営業に関するあれこれ [#ma664ec5] 貴族だったり年齢が高いほど大人買いが発生しやすい。 時々、不当な値段で買おうとする客がいる。買い叩かれないように気をつけよう。 薬や料理が人気商品で求める客が多い。~ 素材アイテムも求める客がいるが、これは宝石を除いて価格が安くあまり売るべきではない。~ ゲーム中盤から、チラシ配りで来店する客を増やすことができる。~ レッドのスキルで来客数や販売価格の向上が出来るので、薬屋レベルを集中的に上げる場合は振り替えても良い。~ しかし振り替えに使ったお金で赤字になるので、販売価格のみを向上させるだけの目的でスキルの振り直しはやってはならない。~ 薬屋レベルを上げる経験値は売り上げ金額によって計算されているため、安いものを数売ってもなかなかレベルが上がらない。~ 素材遠征は序盤で上薬草を調達しやすい貴重な手段。 デリバリーが出来るようになると色々なものに定価で注文がある。高価な薬が料理と一緒に注文されるのを売っていこう。~ 入手しづらくて採算が悪いものは作らない方が良い場合がある。~ たとえば海鮮サラダは貴重なワカメを2つも消費するので作るのはデリバリーでも控えた方がいい。~ The more aristocratic or older the age, the more likely it is that adult purchases will occur. Sometimes there are customers who try to buy at unfair prices. Be careful not to be beaten down. Medicine and cooking are popular items that many customers seek. Material items are also sought by some customers, but with the exception of jewelry, these items are inexpensive and should not be sold. From the middle of the game, you can increase the number of customers who come to your store by handing out flyers. Red's skills can also improve the number of customers and sales prices, so you can transfer them if you want to concentrate on raising the level of the apothecary. However, the money spent for reallocation will result in a loss, so reallocation of skills should not be done for the sole purpose of improving the sales price. The experience value to raise the apothecary level is calculated based on the amount of sales, so it is difficult to raise the level even if you sell a few cheap items. Material expeditions are a valuable way to procure upper medicinal herbs in the early stages. There are fixed price orders for many things when you can do deliveries. Let's sell expensive medicines that are ordered with food. Sometimes it is better not to make things that are hard to obtain and unprofitable. For example, you should refrain from making seafood salad, even for delivery, because it consumes two precious wakame seaweed.
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