#author("2023-11-08T01:09:29+09:00","","")
[[どのようなゲームを期待するか]]
#author("2023-11-08T04:03:26+09:00","","")
*発売前に私たちが理想とするこのゲームのイメージ(The image of this game that we consider ideal before its release) [#bdfd53eb]
#contents
**牧場物語のような始まる(Beginning like a harvest moon) [#nb3b4d9f]
都会から移り住み、持たざる者となり、荒れ果てた地域をゼロから開発するのは楽しいものだ!

It is fun to move from the city and become a have-not and develop a desolate area from scratch!

***スタートは貧困の状況がベストだ(The best place to start is in poverty) [#gbdd59f4]
-''人は欠けた状態を完全にするのが好きな生き物なんだ(People are creatures who like to make lack complete)''
--RPGはまず不完全で成長していない主人公が与えられる(RPGs first give you an imperfect, underdeveloped protagonist)
---アイテムが揃っていないのでお金を稼いで揃えていく。その過程が楽しいのだ(We don't have all the items, so we have to earn money to get them. The process is fun)
--そもそもクエストは何かが足りないから満たせというものだ(The quest is to fill it because something was missing in the first place)
---完璧にこなせばご褒美がもらえるシステムが好まれる(They prefer a system where they get a reward for doing it perfectly)
**継続プレーされるゲームにするために(To make it a game that is played continuously) [#w7df9ce3]
***ブレイクスルーというカタルシスは重要だ(The catharsis of breakthroughs is important) [#of9e6cf3]
-''クリア報酬で新しいステージに入れるという報酬は古くはマリオからあるように最高のご褒美である(The reward of being able to enter a new stage as a clear reward is the best reward, as it has been since Mario in the old days.)''
--最初から莫大なアイテムスペースを与えるよりも、難関を突破したときにアイテムスペースの上限を少し引き上げてあげたほうが喜ばれる。(Rather than providing an enormous item space from the beginning, it is more appreciated to slightly increase the item space limit when overcoming a challenge.)
***人は承認欲求があり、優れた人と認められたいものである(People want approval and to be recognized as superior) [#bdf62b24]
-よく出来たねとプレイヤーを褒める(Praise the player for a job well done!)
--農業や釣りといったミニゲームは単純作業を褒めているのだ(Mini-games in farming and fishing are meant to compliment simple tasks.)
--人が最もやる気を出すのは、自分がその分野で優れていて、他の人よりも懸命に働けると信じているときだ。(People are most motivated when they believe they are superior in their field and that they can work harder than others)
--叶えたい夢を抱いたような状態にするのだ。(It puts them in a state of having a dream that they want to achieve)
-よく来たねと褒める(Login Bonuses)
--放置ゲームが一定時間経過するとアイテムをもらえるのと似ている(Similar to how abandonment games give you items for passing a certain amount of time)


TOP   新規(new) 一覧(list) 検索(search) 最終更新   ヘルプ   最終更新のRSS
CritterCove`